Doskonałą alternatywą dla klasycznych upominków reklamowych stają się gadżety dekoracyjne. Są to bowiem przedmioty które – oprócz promowania firmy – będą także idealnym dopełnieniem wyposażenia każdej przestrzeni biurowej, ale także świetnym elementem wystroju innego wnętrza, w tym domowego. Wyrazistą ozdobą, która przyciągnie uwagę oraz wzbudzi zachwyt, będzie na pewno gadżet dość oryginalny w kategorii reklamowej, czyli świeca. Jest to gadżet dekoracyjny, który może być upominkiem dla klientów (obecnych i potencjalnych) firmy, jej kontrahentów, ale też formą nagradzania pracowników . Na świecy może znaleźć się logo, nazwa firmy czy specjalnie spersonalizowana adnotacja (na co pozwoli – w zależności od rozmiarów świecy – jej powierzchnia). Oryginalność takiego upominku będzie doskonałym zamiennikiem dla dotychczas stosowanych środków promocji, który wyróżni firmę na coraz trudniejszym rynku, gdzie aby zwrócić na siebie uwagę trzeba się naprawdę wyróżniać.
Czym mogą charakteryzować się świece reklamowe na zamówienie?
Świeca symbolizuje:
– światło, a więc wiedzę i mądrość,
– ciepło, a więc bliskość i bezpieczeństwo.
Zawsze budzi więc ona pozytywne skojarzenia. Dlatego jest bardzo dobrym prezentem dla klientów i ważnych partnerów. Stanie się ona bowiem podkreśleniem zażyłości, ale też serdeczności z jaką ofiarodawca traktuje obdarowywaną osobę/firmę. Ponadto świeca będzie połączeniem funkcji:
a) reklamowej,
b) użytkowej,
co będzie korzystne dla obu stron – zarówno tej chcącej wypromować swoją firmę, jak i tej która dostanie gadżet który będzie mogła wykorzystać lub ustawić jako ozdobę. Świece reklamowe jakie zostaną zamówione przez firmę, będą unikatowym prezentem ze względu na prezentację wybranych danych, ale też ze względu na specyfikę samych świec. Mogą one bowiem przybierać różne kształty: mogą być wysokie, niskie, kwadratowe, okrągłe, mogą też czasem być wykonane zgodnie z wizją zamawiającego. Produkuje się je wtedy albo na podstawie określonych wzorów i modeli albo według projektów zleceniodawców. Taka różnorodność sprawia, że świeca jest unikatowym upominkiem reklamowym, który może kojarzyć się z daną firmą nie tylko poprzez jej logo, ale także kształt czy określone barwy. Aby firma mogła zostać zapamiętana jeszcze lepiej, można postawić na świecę zapachową i zdecydować z jakim aromatem (zapewnionym przez olejek eteryczny) chce się być kojarzonym. Doświadczenia zmysłowe wsparte oryginalnym zapachem utrwalają się w pamięci na dłużej, dlatego świeca o charakterystycznej woni stać się może elementem silnie identyfikującym firmę. Co więcej, subtelny zapach może sprzyjać budowaniu atmosfery porozumienia. Do najczęściej wybieranych należą zapachy: kawy, wanilii, cynamonu, pomarańczy, zielonego jabłka czy drzewa sandałowego.
Świece na zamówienie i ich zalety
Świece będą stanowić doskonały element dekoracyjny każdego domu i biura, a zarazem z łatwością przyciągną uwagę i dzięki temu zwiększą rozpoznawalność firmy. Takie świece z nadrukiem logo czy nazwy firmy mogą mieć też różne ciekawe detale, takie jak:
– wstążki,
– suszone rośliny,
– elegancką obudowę.
Dzięki temu będą cieszyć oko i staną się chętnie przyjmowanym prezentem. Szczególnie dlatego, że zapalone będą elementem dopełniającym atmosferę relaksu, którego potrzeba każdemu po ciężkim dniu w pracy. Świeczki zapachowe z olejkami eterycznymi pomogą się odprężyć i odstresować. Stworzą też w pomieszczeniu wrażenie przytulności.
Oczywiście dużą zaletą tego rodzaju gadżetów reklamowych będzie to, że umożliwią one skuteczne oraz długofalowe promowanie swojej działalności. Otrzymujące je osoby zwrócą na nie znacznie większą uwagę niż na inne formy reklamy, takie jak ulotki czy billboardy. Jest to inwestycja opłacalna, bo będzie dawać efekty tak długo, jak długo obdarowane osoby będą użytkować świece reklamowe z logo firmy. Tym co jeszcze bardziej wyróżni świece będą ich opakowania. Postawić można albo na eleganckie pudełko bądź celofan albo na ozdobny świecznik, przydatny także w czasie użytkowania świecy. Takie elementy jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność świec i dopełniają ich wyjątkowego charakteru. Jedną z najnowszych i niezwykle oryginalną opcją są świece reklamowe LED, działające na baterie. Są one bezpieczne, a przede wszystkim nie wypalają się. Oznacza to, że gadżet z logo firmy zostanie z klientem na dłużej.
Wyjątkowa kategoria, czyli świąteczne świeczki reklamowe
Świeczki reklamowe sprawdzają się jako prezenty przez cały rok i mogą sprawdzić się jako elementy kampanii reklamowych. Jednak jednym z najlepszych okresów do ich wręczania jest czas Świąt Bożego Narodzenia, kiedy to np. doskonale wpiszą się w przygotowywane zestawy upominkowe. Oczywiście stanowić mogą także oddzielny prezent, wskazujący na starania firmy co do utrzymywania dobrych stosunków z ważnymi osobami. Mogą być one wtedy formą podziękowania dla pracowników, klientów i partnerów biznesowych za cały rok współpracy. Wtedy świece reklamowe na zamówienie mogą przyjmować kolorystykę i kształty kojarzące się ze Świętami, mogą być też ozdabiane brokatem i wstążkami. Świąteczne świeczki z logo firmy (albo jej nazwą czy innym, wybranym nadrukiem), wywołają ciepłe skojarzenia z firmą i dzięki temu poprawią lub umocnią jej wizerunek. Z racji tego, że zamówione świece mogą przyjąć bardzo uniwersalne wzory, jeden ich model można wręczyć wszystkim klientom.
Jak więc widać, dość nietypowe gadżety – jakimi są świece, mogą stać się gwarancją skutecznej reklamy. Z racji swojej atrakcyjności na pewno zachwycą wielu odbiorców i wpłyną na pozytywne postrzeganie firmy, od której zostały otrzymane. Są to bowiem upominki niewielkie i niezobowiązujące, a bardzo przyjemne. Zwiększą one także świadomość klientów do występowania na rynku konkretnej marki, ponieważ na pewno będą chętnie wykorzystywane i będzie je zawsze dobrze widać. Oczywiście aby przyniosły pożądany efekt reklamowy, należy zadbać o ich odpowiednie oznakowanie – tzn. logo firmowe czy inną grafikę o charakterze reklamowym.