Jeżeli posiadasz już produkty wysokiej jakości i zaplecze specjalistów w dziedzinie IT, pora na pokazanie ich szerokiej publiczności. W przypadku nowych technologii najskuteczniejszym medium przekazu informacji będzie oczywiście Internet. Podstawą zaprezentowania Twojej marki stanie się strona internetowa oraz powiązane z nią profile na social mediach. Marketing w IT umożliwi Ci poprowadzenie powyższych narzędzi przekazu w taki sposób, aby dotrzeć do jak najliczniejszej grupy użytkowników, którzy następnie staną się Twoimi klientami.

Marketing w IT – jak zacząć?

Budowanie strony internetowej

Czas ładowania strony powinien być krótki, co uchroni ją przed wysokim współczynnikiem odrzuceń. Współczesny klient nie ma cierpliwości i jeśli poszukiwana treść nie pokaże mu się do 2 sekund, poszuka jej gdzie indziej.

Budowanie witryny w oparciu o SEO to także dbałość o przyszłe linkowanie wewnętrzne, adresy url oraz optymalizację zdjęć, filmików i innych form graficznych pojawiających w serwisie. Pozycjonowanie strony to również linki zewnętrzne, social media i content marketing. Kiedy już na początkowych etapach projektowania domeny określisz grupę docelową, słowa kluczowe, konkurencję i cele sprzedażowe, łatwiej będzie wprowadzić powyższe dane na stronę.

Social media

Marketing dla IT nie powinien opierać się jedynie o dobrą stronę internetową. Choć jest ona podstawą do budowania opinii o marce, warto pokazać ją również poza wyszukiwarką Google. Media społecznościowe dają możliwość szybkiego kontaktu z potencjalnymi klientami i reagowania na ich potrzeby oraz wymagania. Nawet w przypadku krytycznych ocen lub komentarzy, mamy możliwość udzielenia sprawnej odpowiedzi. Dzięki temu można szybko naprawić większość konfliktów. Pokażemy przy okazji, że liczymy się ze zdaniem osób korzystających z naszych usług i produktów.

Trzeba pamiętać, że jeśli decydujesz się na używanie social mediów do promowania swojej marki, muszą być one aktywnie prowadzone. Profile, na których posty pojawiają się raz na miesiąc, a użytkownicy na odpowiedź czekają w nieskończoność, są źle odbierane. Mogą ukazać Twój biznes jako nieprofesjonalny i nieprzykładający się do szczegółów. A w branży IT skrupulatność jest bardzo ważna.

Wartościowe treści

Istnieje duża szansa, że osoby chcące skorzystać z Twoich usług lub produktów, nie będą mieć dużej wiedzy z zakresu IT. Nie oznacza to jednak, że będą na ślepo szukać specjalisty dla swojej firmy. Marketing dla IT to również specjaliści od content marketingu i copywriterzy. Są oni ważni w procesie pisania tekstów specjalistycznych, w taki sposób, aby zrozumiał je laik, a docenił znawca. Frazy kluczowe ułatwią odnalezienie Twojej domeny w wyszukiwarce i pomogą w pojawieniu się na pierwszej stronie wyników. Profesjonalne teksty na blogu firmowym to z kolei szansa na pokazanie się w roli eksperta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj