W świecie druku bywa tak, że to, co na ekranie komputera wygląda zniewalająco dobrze, rozczarowuje na papierze. Czy można się przed tym jakoś uchronić?

Margines błędu, którego nie widać

Kampanie reklamowe to kosztowne przedsięwzięcia. Gdy wysyłamy do druku kilku tysięczne, albo nawet kilkudziesięciotysięczne nakłady katalogów, ulotek, broszur, chcemy mieć pewność, że wszystko będzie zgodne z naszymi oczekiwaniami. Piękne kolory, które wybraliśmy dla swoich materiałów, mogą różnić od tego, co zobaczymy na papierze. Przestrzenie barw RGB i CMYK (przestrzeń komputerowa i przestrzeń druku) różnią się od siebie. Sama jakość wyświetlacza, na której widzimy projekt, ma wpływ na odbiór. Rozdzielczość ekranu także ma znaczenie dla ostrości detali. Czy zatem jesteśmy skazani na podejmowanie ryzyka? Każda dobra drukarnia cyfrowa daje nam możliwość przetestowania wydruku. W przypadku druku cyfrowego możemy pozwolić sobie na wydruk jednego egzemplarza w celu weryfikacji, bez dodatkowych konsekwencji finansowych. W przypadku druku offsetowego warto zainwestować kilkadziesiąt złotych w tzw. proof cyfrowy. Pozwala to sprawdzić, jak będzie wyglądał nasz materiał drukowany technologią offsetową przed puszczeniem do druku całego nakładu.

Różnorodne formaty, spójne rozwiązania

Próbny wydruk ma znaczenie nie tylko w przypadku broszur reklamowych, ale także w przypadku większych formatów, które nie są widoczne z poziomu ekranu komputera. Przykładowo plakat w formacie A1 może świetnie prezentować się na poziomie projektu, lecz jego realizacja może ukazać nie do końca przemyślane rozwiązania, które wychodzą dopiero na większej przestrzeni. Kompozycja kształtów i barw potrafi zaskoczyć. Może okazać się, że plakat ma za dużo jakiegoś koloru albo jego odbiór zmieni się w zależności od miejsca, w którym ma zawisnąć. W takim przypadku warto sprawdzić projekt i poświęcić odrobinę czasu. Liczy się w końcu efekt końcowy.

Czego może dostarczyć drukarnia cyfrowa?

Dywersyfikacja oferty jest kluczem do przetrwania w wielu branżach. Nie inaczej sprawy się mają w przypadku branży drukarskiej. Zazwyczaj osoby, które zamawiają materiały reklamowe, potrzebują więcej niż tylko jednego produktu. W związku z tym każda drukarnia cyfrowa umieszcza w swojej ofercie masę gadżetów, które pozwalają klientom lepiej zadbać o swoją kampanię reklamową. Stała współpraca może okazać się kluczem do sporych oszczędności w perspektywie długoterminowej, ponieważ większość drukarni ma przygotowane specjalne zniżki dla osób, które decydują się na stałą współpracę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj