Porzucone koszyki to jedno z ważniejszych wyzwań, z jakimi musi się zmagać biznes e-commerce. Rozwiązanie tego problemu jest dość złożone, ponieważ każdy klient ma własne powody, by nie sfinalizować transakcji. Oto sprawdzone narzędzia służące do walki z porzuconymi koszykami.

Uproszczenie ścieżki zakupowej

Niezależnie od przyczyn, dla których klienci ostatecznie porzucają swoje koszyki, warto maksymalnie uprościć ścieżkę zakupową w swoim e-sklepie. Im mniej etapów, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji. Zbyt skomplikowane formularze, elementy strony rozpraszające uwagę klienta, zbyt duża liczba kroków prowadzących do ostatecznego zakupu to czynniki, które mogą ostatecznie zniechęcić konsumenta lub sprawić, że zwyczajnie zapomni o dokończeniu zakupów. Warto kierować się wiedzą z zakresu UX.

Responsywność sklepu

Coraz więcej internautów dokonuje zakupów przy pomocy urządzeń mobilnych, przede wszystkim swoich smartfonów. Wystarczy wspomnieć, że obecnie najbardziej popularną formą internetowych płatności jest BLIK. Poza tym, jak wynika z raportu E-commerce w Polsce 2020 przygotowanego przez Gemius, aż 69% internautów dokonuje zakupów przy pomocy smartfona, a w młodszych grupach wiekowych odsetek ten jest jeszcze wyższy. Strona sklepu internetowego, która nie jest responsywna, czyli dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych to prawdziwy strzał w stopę. Taki błąd należy jak najszybciej naprawić.

Przypomnienie o koszyku

Dobrą praktyką w walce z porzuconymi koszykami są przypomnienia wysyłane klientom. Najczęściej mają one formę wiadomości e-mail, ale do tego celu można wykorzystać wciąż stosunkowo świeże i atrakcyjne w oczach odbiorców notyfikacje push. To dość proste narzędzie, ponieważ komunikaty mogą być wysyłane do klientów automatycznie.

Preferowane metody płatności

Dobra oferta i atrakcyjne ceny nie zawsze obronią się na konkurencyjnym rynku e-commerce. Polscy internauci mają swoje wyraźne preferencje dotyczące metod płatności online, z których korzystają. Największą popularnością wśród klientów cieszą się obecnie:

  • BLIK – 30%,
  • szybki przelew online – 7%,
  • płatności kartą – 21%,
  • tradycyjny przelew – 9%,
  • przesyłka za pobraniem – 6%.

Tak wynika z raportu Polski e-commerce 2020 przygotowanego przez Przelewy24 (P24) – wiodącego operatora płatności na polskim rynku. Oprócz tego, część klientów decyduje się na korzystanie z portfeli elektronicznych, płatności odroczonych, rat online, a dużym potencjałem cieszy się usługa łącząca dwie ostatnie opcje – P24Now. Ważnym elementem walki z porzuconymi koszykami jest zapewnienie potencjalnym klientom wszystkich dostępnych na rynku metod płatności. Obecnie można je wdrożyć nawet w ciągu kilku godzin, o czym więcej napisano na stronie: https://www.przelewy24.pl/.

Remarketing

Do walki z porzuconymi koszykami używa się także remarketingu – jeśli klient nie finalizuje transakcji, reklamy wybranych przez niego produktów pojawią się następnie w wyszukiwarce oraz w mediach społecznościowych. Rozwiązanie bywa dość kosztowne, ale jednocześnie skuteczne. Być może nie sprawdzi się w każdym biznesie e-commerce, ale zdecydowanie warto przynajmniej je przetestować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj