Znalezienie dobrze płatnej i interesującej pracy jest marzeniem większości z nas. Nierzadko jednak praca na etacie nie spełnia naszych oczekiwań z różnych względów i chcemy ją zakończyć. Wówczas zobligowani jesteśmy do złożenia wypowiedzenia umowy o pracę. Aby je złożyć, musimy jednak wiedzieć jak je napisać.

Jakie elementy powinno zawierać wypowiedzenie o pracę?

Wypowiedzenie umowy o pracę musi posiadać formę pisemną pod rygorem nieważności. Powinny znajdować się w nim dane pracownika, a także miejscowość i data. Nie zapominajmy także o zawarciu danych pracodawcy. Konieczne jest również podanie daty zawarcia umowy o pracę, którą wypowiadamy. Ważne jest również zawarcie informacji o tym, czy umowa wypowiadana jest z zachowaniem okresu wypowiedzenia czy też bez niego. Należy bowiem pamiętać, że w niektórych okolicznościach możliwe jest złożenie rozwiązanie umowy o pracę ze skutkiem natychmiastowym czyli bez okresu wypowiedzenia.

Kiedy pracownik nie musi zachować okresu wypowiedzenia?

Mimo, że co do zasady pracownik i pracodawca zobligowani są do zachowania okresu wypowiedzenia, istnieją sytuacje, w których pracownik nie musi tego robić. Wspomina o tym sam Kodeks pracy. Można zakończyć umowę ze skutkiem natychmiastowym jeżeli pracownik posiada orzeczenie lekarskie, w którym specjalista stwierdził, że świadczenie pracy na dotychczasowym stanowisku jest niebezpieczne dla jego zdrowia. Pracownik nie musi zachować okresu wypowiedzenia także wtedy, gdy pracodawca w bardzo poważny sposób naruszył swoje podstawowe obowiązki względem pracownika.

Jak napisać wypowiedzenie umowy o pracę?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here