Planujesz stworzenie witryny i poszukujesz firmy oferującej projektowanie stron internetowych? Pamiętaj, że nawet najbardziej doświadczony wykonawca z bogatym portfolio niewiele pomoże, gdy mu jasno nie określisz swoich oczekiwań. Nie chcesz, aby komunikacja w pewnym momencie zawiodła? Starannie przygotuj przejrzysty brief. To właśnie on przybliży projektantowi Twój biznes i umożliwi mu bliższe zapoznanie się z wizją, którą posiadasz. Solidna wiedza pozwoli zaproponować rozwiązania szyte na miarę Twoich rzeczywistych potrzeb.

Tworzenie stron www – dlaczego dobry brief to podstawa?

Skuteczne strony www muszą wpisywać się w oczekiwania, które stawia wobec nich właściciel oraz odbiorca. Prowadzisz niewielką firmę świadczącą usługi głównie na rynku lokalnym? Idealnym rozwiązaniem może okazać się prosta strona wizytówkowa. Ważne, aby była przejrzysta, miała intuicyjne menu i pozwoliła Twoim potencjalnym Klientom zapoznać się z ofertą. Służy ona przede wszystkim do prezentacji dokonań, przestawienia zakresu świadczonych usług oraz dostarczenia danych kontaktowych (numeru telefonu, adresu e-mail, linków do firmowego profilu na FB – gdy wykorzystujesz w swoim biznesie ten kanał komunikacji).

Zupełnie inne oczekiwania ma duża korporacja z oddziałami zlokalizowanym np. w kilku regionach Polski. Zwykle potrzebuje ona bardziej rozbudowanej strony, która będzie pełnić nie tylko formę wizytówki, ale także kanału do komunikacji z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz kontrahentami. Tworzenie stron internetowych dla takich przedsiębiorstw wymaga przemyślanej strategii i zaprojektowania większej ilości podstron. Szersze zaprezentowanie poszczególnych usług, w oddzielnych zakładkach, będzie nie tylko odbierane jako profesjonalne, ale także znacznie wspomoże późniejsze pozycjonowanie strony www na konkretne frazy.

Przydatne będą m.in. zakładki:

• prezentujące dotychczasowy dorobek firmy i jej sukcesy (np. branżowe nagrody, ważne kontrakty, współprace ze znanymi markami),

• z referencjami wystawionymi przez Klientów,

• z aktualnościami z życia organizacji,

• przedstawiające zespół.

Takie witryny internetowe przybliżają markę i sprawiają, że Internauci odbierają ją bardziej osobowo. W psychologii sprzedaży stosowane jest zasada mówiąca, że chętniej nawiązujemy relacje biznesowe z ludźmi, których znamy. Wartą ją wykorzystać podczas prezentowania swojej firmy w Internecie.

W praktyce to właśnie brief pozwala osobom zamawiającym projektowanie stron www przybliżyć wykonawcy wizję gotowej witryny – tego, jaką ma pełnić funkcję i jak ma wspierać markę.

Dobry brief strony www – przedstaw swoją firmę

Poszczególne agencje, oferujące tworzenie stron internetowych, bardzo często posiadają swoje własne szablony briefów, które przesyłają Klientowi do wypełnienia. Zamawiający może jednak przekazać także własny wzór lub rozbudować szablon. Podstawą takiego dokumentu powinno być przedstawienie firmy, dla której będzie przygotowywany projekt. Nazwa, adres i krótkie określenie branży oraz zakresu działalności to jednak dopiero podstawa. Dobre strony internetowe są przede wszystkim unikalne – wpisują się w wizję i misję marki oraz jej identyfikację wizualną.

W briefie warto przybliżyć wykonawcy, któremu zlecasz projektowanie stron www, swoją organizację – jej historię, zespół, wyróżniki na tle konkurencji, cechy oferowanych produktów i usług, mocne strony, dotychczasowe sukcesy, sposób komunikacji z Klientami i kontrahentami. Tylko wtedy projektant witryny ma szansę zrozumieć specyfikę Twojego biznesu.

Sprawdzonym rozwiązaniem może być także osobiste spotkanie z przedstawicielem agencji projektującej strony internetowe i opowiedzenie mu o swojej marce. Podczas takiej rozmowy zawsze można rozwiać ewentualne wątpliwości, odpowiedzieć na rodzące się pytania oraz przedyskutować szczegóły projektu.

Prowadzisz firmę w województwie małopolskim i najwygodniejszym miejscem spotkania byłby Kraków? Możesz skorzystać z usług agencji ENITEO – https://eniteo.pl/strony-internetowe-krakow-projektowanie-tworzenie-strony-www, której siedziba zlokalizowana jest w Mszanie Dolnej (tylko 60 km od Krakowa). Firma oferuje tworzenie stron internetowych na podstawie gotowych szablonów lub z indywidualnym projektem graficznym. Każda witryna oparta jest o autorski system zarządzania treścią CMS, posiada atrakcyjną szatę graficzną i jest dopasowana do specyfiki biznesu Klienta. W ramach pakietu agencja zapewnia domenę i hosting na swoich serwerach.

Przedstaw odbiorców i ustal cel strony

Kolejnym elementem, którego nie może zabraknąć w dobrym briefie strony www, są informacje o odbiorcach. Każda witryna powinna zostać skierowana do konkretnej grupy docelowej. Zupełnie inne oczekiwania, co do atrakcyjnej strony, może mieć firma organizująca kolonie dla dzieci i młodzieży, a inne ogólnopolska wypożyczalnia samochodów czy ekskluzywny sklep internetowy z modną galanterią. Ważne jest więc, aby dokładnie opisać grupę docelową swojej firmy (odbiorców usług lub produktów). Takie informacje są przydatne do projektowania grafiki, rozkładu menu czy przygotowywania treści.

Twoja strona może być jedynie podstawową wizytówką. Takie rozwiązanie sprawdzi się m.in. dla:

• warsztatów mechanicznych,

• restauracji,

• salonów fryzjerskich,

• zakładów kosmetycznych,

• lokalnych firm budowlanych,

• hydraulików,

• elektryków.

Firmy, które chcą sprzedawać w sieci, muszą zamówić stworzenie sklepu online. Dla marek kierujących swoje usługi głównie w stronę młodszych grup docelowych, dobrym rozwiązaniem mogą stać się strony typu One Page. Składają się z jednej strony, nie posiadają dodatkowych podstron – wystarczy skrolowanie, aby zapoznać się z całą zawartością. Takie strony internetowe świetnie sprawdzają się przy wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych.

Duże firmy, skupiające kilka marek, często zamawiają stronę korporacyjną, która opisuje ich profil. Podkreśla ona historię marki, jej wartości, sposób działania. Z witryny tej można przejść na szczegółowe strony produktowe, które są bardziej skoncentrowane na sprzedaży (dokładniej przybliżają konkretne usługi i produkty).

Co jeszcze powinno znaleźć się w briefie?

W briefie opisz także:

• swoje oczekiwania względem wyglądu strony (np. czy oczekujesz animacji, czy wolisz przejrzyste menu),

• aspekty techniczne – funkcjonalności, które mają znaleźć się na Twojej stronie (np. umożliwienie użytkownikom logowania się czy połączenie witryny z serwisami zewnętrznymi),

• treści – obecność bloga, formularza kontaktowego, strony logowania itp.,

• budżet – pamiętaj, że im bardziej indywidualny i skomplikowany projekt, tym więcej zapłacisz za tworzenie strony internetowej.

Projektowanie stron www wymaga znajomości Twojej bezpośredniej konkurencji. W briefie opisz krótko firmy ze swojej branży, działające w najbliższej okolicy. Możesz wskazać witryny, które Ci się podobają oraz takie, które budzą negatywne odczucia. To ułatwi developerowi poznanie Twojego indywidualnego gustu oraz uniknięcie niepotrzebnych błędów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj