Zastanawiasz się nad formą swojej promocji w internecie? Niezależnie od wielkości budżetu można w prosty sposób odnaleźć swoje miejsce w social media. Wszystko zależy od potrzeb! Oto cztery platformy SM, na których warto zainwestować w reklamę.

YouTube

Niekwestionowany lider social media w Polsce. Choć niektórych może zaskoczyć taka wiadomość, to w tym roku wyprzedził on nawet Facebooka (wg. raportu Hootsuite “Digital 2020”). Platforma z filmami rok do roku przynosi niebagatelne zyski firmom, które zdecydowały się na umieszczenie tam swoich reklam.

Dla kogo?

Dla firm celujących w kampanię viralową lub we wzmocnienie odbioru produktu, usługi.

Korzyści

● System rozliczania się CPV (cost per view), który znacznie lepiej wypada w porównaniu do reklam telewizyjnych. Pozwoli to na zachowanie budżetu w ryzach.
● Intuicyjny system mierzenia efektów kampanii;
● Szeroki zasięg, który dociera nawet do 20 milionów internautów w Polsce miesięcznie.
● Precyzja w doborze odbiorców ułatwia dokładne dopasowanie Twojej reklamy pod wskazaną widownię.
● Możliwość docierania z kampanią poza platformę dzięki możliwości udostępniania filmu.

Facebook

Statystycznie spędzamy na nim od 2 do 4 godzin dziennie! To najpopularniejsza witryna zaraz po Google i YouTube. Nie ma się co dziwić, że dzięki takim narzędziom reklama w social media stała się osobną dziedziną marketingu. Podobnie jak YT, Facebook to tańsze i efektywniejsze medium od klasycznych form docierania do klientów.

Dla kogo?

Dla marek dbających o własny wizerunek, kampanii o dobrze zdefiniowanym targetowaniu oraz poszukujących nowych leadów.

Korzyści

● Elastyczna cena, która pozwala na zrównoważone wdrożenie kampanii. Oznacza to, że nie musisz inwestować większych środków na reklamę, zanim dowiesz się o jej skuteczności.
● Zasięg, który dociera do niemal 16 milionów użytkowników w Polsce. Możesz być pewien, że Twoja marka zostanie zauważona.
● Rozbudowane narzędzie pomiaru efektów zapewnia szybką informację zwrotną. Mierzalność rezultatów oddziaływania kampanii to skarb. Dzięki tak pozyskanej wiedzy łatwo zmodyfikujesz i udoskonalisz swoje działania.
● Różnorodność formy promocji pozwala na zaprojektowanie Twojego przekazu w dowolny sposób. Teksty, grafiki, filmy, a nawet aplikacje w ramach FB – to od Ciebie zależy, w jakiej formie zbudujesz wizerunek firmy.
● Precyzyjne ustalanie grona odbiorców daje dużą możliwość dostosowania i modyfikacji kampanii.

Instagram

Choć dla potrzeb naszego zestawienia traktujemy je oddzielnie, to IG można obsługiwać z poziomu Facebook Ads. Instagram cieszy się popularnością ponad 50% internautów w naszym kraju (tutaj znów warto wspomnieć o raporcie Hootsuite). Wybierając tę aplikację, nastaw się na graficzny przekaz firmy, który wzbudzi emocje i będzie łatwo kojarzony z Twoją marką.

Dla kogo?

Od dużych brandów po małe zakłady kosmetyczne. Dla wszystkich ze zdecydowanym przekazem wizualnym.

Korzyści

● Zaangażowanie odbiorców gwarantuje sukces kampanii. Tylko na Instagramie tak łatwo o uwagę i zapamiętanie Twojego przekazu.
● Zintegrowanie z systemem Facebook Ads, które ułatwia zarządzanie reklamą na kilku platformach (w tym np. na Messengerze).
● Łatwe dostosowanie celu działań promocyjnych pod Twoje potrzeby.
● Duży katalog opcji graficznych do wyboru, dzięki któremu odpowiednio dopasujesz grafikę lub film pod wymagania Instagrama. Pamiętaj, że IG najczęściej pojawia się na naszych smartfonach! Nie zapomnij o tym, kiedy opracowujesz reklamę do tej aplikacji.

LinkedIn

Platforma, która kiedyś była tylko witryną do promowania swojego CV, dziś jest wspaniałym ekosystemem dla budowania marki osobistej i kampanii B2B. Choć zasięg nie imponuje tak, jak w przypadku trzech pozostałych social media, trzeba mieć na względzie jego geometrycznie rosnącą popularność w Polsce. Ponadto na LI o wiele łatwiej o znalezienie odbiorcy zaangażowanego i wartościowego, który szybciej wypromuje Ciebie i Twoją markę w wybranej grupie docelowej.

Dla kogo?

Marki osobiste, firmy nastawione na współpracę B2B.

Korzyści

● Proste narzędzia do prowadzenia kampanii, które umożliwiają szybkie dostosowanie Twojego przekazu do odbiorcy.
● Szeroka gama formatów reklamowych – znajdziesz z pewnością wśród nich ten, który będzie najlepiej pasował do Twojej koncepcji i strategii.
● Witryna dla zdecydowanych, którzy znają dobrze swojego odbiorcę na rynku B2B.
● Możliwość wyjścia poza grono kontaktów ze swoją marką osobistą ułatwia budowanie zaufania w sieci.

Podsumowanie

Social media stały się rajem dla marketerów. Codziennie generują potężny ruch w sieci, zarówno na pecetach, jak i na urządzeniach mobilnych. Polski internet nie jest wyjątkiem.

Poznałeś lub poznałaś dzisiaj najważniejsze narzędzia wśród aplikacji i witryn, które pozwolą Ci na jasny przekaz reklamowy. Czujesz się niepewnie w meandrach mediów społecznościowych? Z przyjemnością pokierujemy Cię przez nie, wytyczając jasny szlak. Skontaktuj się z nami https://www.kobosystem.pl/, aby omówić Twój pomysł na promocję Z nami nikt nie przejdzie obojętnie obok Twojej firmy!

4 platformy social media, na których warto prowadzić kampanię reklamową
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here